Expo Real Estate 2006

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The second edition of Expo Italy Real Estate ended after four days of intense dialogue between market players and major public and private entities , has confirmed both the importance of the real estate that consolidated the interest in interventions with intended use residential , trade and logistics.

The expectations in terms of presence have been fully met : over 340 exhibitors and an attendance of professional visitors was 130% compared with forecasts of credit (source EIRE ) .

The exhibition dedicated to operators in the two pavilions 22:24 4 meeting included a press room and three reception areas so we can offer a wide range of services, taking into account the numerous appearances from France, Germany, Great Britain and east Europe.
The great challenge of the event was to characterize the development of the Italian real estate market in an international perspective .

World Capital, in the course of talks with the players in the market, stressed the importance of the presence of solid investment groups to maintain the positive trend in place in the future.
Only the market will judge whether this goal will be reached at the time the finding is that there is more than ever encouraging respect to sectors with high value added .

About this theme is then registered a positive signal , the conferences organized by bodies and associations such as: FIMAA, Polytechnic of Milan, SDA Bocconi , EIRE , ULI (Urban Land Institute ) described in terms of substance on the address to which direct both urban interventions that financial investments , to create a “product / property ” promoter of a “virtuous circle urban ” can increase the attractiveness of the areas subject to transformation.

Another positive trand recorded during the interviews carried out at our booth refers to foreign investors who want to enter the Italian market , targeted at various sectors : residential, commercial and logistics.
For World Capital Group , the budget is positive overall , our business areas ( consulting, agency, property ) were met with particular interest from domestic and international customers.

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Simona Giuliano

Affascinata dalla comunicazione in ogni sua forma, nonché sfumatura e fedele sostenitrice di qualsivoglia media, soprattutto se digitale. Con il costante scopo di dar Voce e rendere Dinamico l’Immobile!

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Expo Real Estate 2006

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La seconda edizione di Expo Italia Real Estate conclusasi dopo quattro giorni di intenso dialogo tra gli operatori del mercato e i principali soggetti pubblici e privati, ha confermato sia l’importanza del patrimonio immobiliare consolidato che l’interesse per interventi con destinazioni d’uso residenziale, commerciale e logistico.

Le aspettative in termini di presenza sono state pienamente soddisfatte: oltre 340 espositori e una presenza di visitatori professionali che è stata del 130% rispetto alle previsioni di accredito (fonte dati EIRE).

Gli spazi espositivi dedicati agli operatori, nei due padiglioni 22 e 24 comprendevano 4 sale convegni una sala stampa e tre spazi di accoglienza così da poter offrire un’ampia gamma di servizi, in considerazione delle numerose presenze provenienti da Francia, Germania, Gran Bretagna ed est  Europa. La grande sfida della manifestazione è stata quella di caratterizzare lo sviluppo del mercato immobiliare Italiano in un ottica internazionale.

World Capital, nel corso dei colloqui con i players del mercato, ha sottolineato l’importanza della presenza di solidi gruppi d’investimento per mantenere il trend positivo in atto anche in futuro.
Solo il mercato giudicherà se questo obiettivo verrà raggiunto, al momento il riscontro che si registra è più che mai incoraggiante rispetto a settori con prodotti ad alto valore aggiunto.

In merito a questo tema si è poi registrato un segnale positivo, i convegni organizzati da enti e associazioni quali: F.I.M.A.A., Politecnico di Milano, SDA Bocconi, EIRE, ULI (Urban Land Institute) hanno descritto in  termini sostanziali l’indirizzo verso cui dirigere sia gli interventi urbanistici che gli investimenti finanziari, per creare un “prodotto / immobile” promotore di un “circolo virtuoso urbano” in grado di aumentare l’attrattività  delle aree oggetto di trasformazione.

Un altro trand positivo registrato nel corso dei colloqui effettuati presso il nostro stand si riferisce agli investitori esteri che vogliono entrare nel mercato italiano; indirizzati ai vari settori: residenziale, commerciale e logistica.
Per World Capital  Groupil bilancio risulta complessivamente positivo, le nostre aree di business (consulting, agency, property) sono state accolte con particolare interesse da clienti nazionali e internazionali.

 

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